D’on venen les rebaixes?

Comencen les rebaixes de després de Nadal, i segurament tots anirem a buscar aquells articles que ens fan falta i que no ens han dut els Reis. Però sabem d’on ve la idea de les rebaixes?

Al 1929, als Estats Units estaven passant un dels pitjors moments econòmics de la seva història: el crack del 29. Amb l’objectiu de reactivar el consum, diverses empreses de venda al detall s’uneixen i formen la “Federated Department Stores Inc.” amb el fi d’establir unes noves directrius per reflotar l’activitat comercial. Una d’aquestes va ser posar uns dies en els quals certs productes tindrien uns preus especials. La gent ho va rebre molt bé, com una oportunitat de seguir consumint amb més facilitat. Paral·lelament, un gran estoc de material s’apilava als magatzems sense possibilitat de ser venut, i per aquest motiu es va posar en pràctica la idea de donar sortida a aquest gènere a través d’una rebaixa en el seu preu a finals de temporada, ja que als grans magatzems els era més rendible vendre a menor preu que no vendre res.

Així van néixer les rebaixes, com una estratègia comercial que a poc a poc va ser utilitzada a tot Occident. A Espanya, les rebaixes van arribar de la mà de Galerías Preciado i El Corte Inglés als anys 40. Aquestes dues empreses es disputaven per a posar els preus més baixos i competir.

10 consells per comprar amb èxit

  1. Els “compradors ficticis” són compradors contractats per les botigues per comentar que al seu local hi ha els millors preus i impulsar la compra de clients reals.
  2. Per no sobrepassar-nos, un pressupost màxim.
  3. Un llistat ajuda a no comprar compulsivament.
  4. Ens hem de fixar en la qualitat del producte i comprovar que no té cap defecte o tara.
  5. Els productes han d’estar a la venda un mes abans de l’inici del període de rebaixes i la seva qualitat no pot ser diferent en res del que era abans d’estar rebaixat.
  6. És molt important fixar-se en les etiquetes, s’ha de mostrar el preu original i el preu rebaixat o indicar el percentatge de la rebaixa.
  7. El servei post-venda i l’aplicació de la garantia són les mateixes estigui el producte rebaixat o no, i l’establiment ha de segellar les garanties si el producte ho requereix.
  8. En el període de rebaixes es retallen els preus, però mai es retallen els drets del consumidor. Si el producte no segueix la qualitat especificada has de reclamar!
  9. La publicitat és vinculant al producte i ha de ser real.
  10. Les botigues han d’acceptar devolucions i canvis de productes defectuosos.

asfasdgfasdgasdgsadgasdgasdgasdg

asdgfasdgasg

sdgasdgasdg