La revolució dels microinfluencers

La pandèmia ha elevat el consum digital fins a nivells inèdits, i ha accelerat tendències que tard o d’hora s’imposarien en el mercat i la societat.

Davant les restriccions de mobilitat, les xarxes socials es van posicionar com la millor manera de mantenir el contacte i van reforçar la seva posició en els trams d’edat de les persones més joves, on ja és difícil imaginar una relació personal o de consum que no tingui una fase online.

Els canvis en el comportament també van afectar un dels perfils més importants de les plataformes: els influencers, que el paper de líders d’opinió dels quals ha agafat més pes i valor.

Durant els mesos més crítics aquest van resultar una font clau d’entreteniment i, fins i tot, les autoritats van demanar que col·laboressin per reforçar bones pràctiques contra la pandèmia.

La seva exposició ha augmentat i també la manera amb la qual es comuniquen amb la seva audiència, una relació basada cada vegada més a mostrar productes en acció.

En aquest context destaquen els microinfluencers, comptes amb menys de 10.000 seguidors però amb la capacitat de resposta i interacció amb les seves audiències de gairebé el 100%.

Les seves comunitats són un nínxol i moltes vegades estan molt acotades i localitzades, amb el valor afegit que això té per a les marques.

El seu valor els posiciona com el millor canal d’inversió, perquè aporten un rendiment millor a les campanyes, mostrant nivells d’engagement per damunt del 20% a TikTok, la xarxa social que millor es comporta en qualsevol dels contexts i, a més a més, la que ha registrat més creixement.

Ambaixadors de marca

Des de la perspectiva dels consumidors la resposta és molt més unànime i la majoria dels que segueixen un compte d’algun influencer confien més en ell que si la comunicació comercial els arribés directament des de la marca.

En dades reals es tradueix en un 30% més d’engagement per als influencers respecte als posts publicitaris.

Per als anunciants aquest és un dels factors clau per aconseguir el millor ambaixador de marca que s’adapti als seus valors i que té una millor comunitat potencial consumidora dels seus productes.

A més a més de la credibilitat, els influencers destaquen per la seva capacitat d’introduir el relat personal a cada publicació, mostren més proximitat i realisme, la qual cosa els permet aconseguir més compromís per part dels seus seguidors.

Aquesta connexió ha augmentat durant la pandèmia, perquè els usuaris de les xarxes han mostrat interès a veure com els seus referents encaraven aquests mesos, en els que han generat molt més contingut del que és habitual.

asfasdgfasdgasdgsadgasdgasdgasdg

asdgfasdgasg

sdgasdgasdg