Recommerce i l’economia circular

Les companyies treballen per ser més respectuoses amb el medi ambient a la vegada que volen respondre a les expectatives d’un consumidor cada vegada més conscient, exigent i informat.

La sostenibilitat s’ha convertit en un dels principals segments de posicionament per a les marques. En aquest camí hi ha cada vegada més marques i usuaris que incorporen moviments com l’economia circular i la segona mà.

El creixement de plataformes i aplicacions de segona mà ha posat en alerta les marques que han apostat per posar en marxa els seus propis serveis per a la venda de productes i articles usats o enfocats a la reutilització.

El comerç invers o de segona mà, present en el mercat des de fa anys, ha sigut redenominat com a recommerce per fer referència a aquesta activitat en el comerç electrònic i la transformació digital, perquè el negoci s’ha traslladat a portals online i aplicacions mòbils.

El “Next Big Thing”?

Firmes de moda com Urban Outfitters posen en marxa una marca paral·lela per convertir als seus clients en venedors dins el seu propi ecosistema i evitar que utilitzin altres plataformes per vendre els seus articles de segona mà.

Altres retailers tradicionals com H&M també han fet avanços similars. L’any 2019 la firma sueca va adquirir Sellpy, plataforma de venda online de segona mà.

Una alternativa real

D’aquesta manera, les marques intenten perseguir objectius de transformació sostenible com per defensar el seu posicionament en el mercat o per satisfer les expectatives del consumidor responsable.

En un context marcat per la digitalització i la recerca de models més compromesos amb el medi ambient, aquesta forma de comerç està desdibuixant les seves connotacions negatives i es consolida com a alternativa per a les marques i usuaris en l’objectiu d’assolir un consum conscient.

asfasdgfasdgasdgsadgasdgasdgasdg

asdgfasdgasg

sdgasdgasdg