Parlem amb, Montserrat Pujals, propietaria de Merceria Borràs

La vostra merceria és un negoci familiar. Quan temps fa que vàreu començar?

Doncs vam obrir el maig de l’any 1972, fa cinquanta anys, quan la meva mare, la Pepita, va tenir l’oportunitat de crear un negoci propi als baixos de la casa familiar en aquell Cambrils que començava a obrir-se al turisme. L’any 1989-90 vàrem fer reformes a la botiga i la vam adaptar als nous temps i a les necessitats dels nostres clients.

Expliqui’ns en un breu resum la seva història com a empresària i propietària de Merceria Borràs.

Quan vam obrir la botiga jo encara anava a l’escola, tenia 15 anys, però quan tenia temps lliure i durant les vacances sempre ajudava a la mare. De sempre em va agradar estar darrere del taulell i atendre els clients. El 1998 es va jubilar la Pepita, i em vaig quedar jo a càrrec del negoci, tot i que ella sempre ha estat disponible per donar-me bons consells. En aquell moment, va ser necessari agafar una dependenta, l’Anna, que avui encara m’ajuda i col·labora amb les feines de la botiga, i ha estat el tercer pilar de la merceria.

Què és el millor de tots aquest anys?

Com en tot negoci, hem tingut etapes bones i etapes no tan bones, totes elles han deixat records, però guanyen, amb diferència, els bons records. Amb el temps hem hagut d’anar adaptant el negoci de la botiga a les necessitats de la clientela potenciant la llenceria i la cotilleria (corsetería), i crec que ens hem convertit en un referent al disposar de productes de qualitat amb mides especials i per a totes les talles, i tot això sense deixar d’atendre les necessitats més bàsiques de la merceria, que també han anat canviant al llarg dels anys.

Per què ha arribat el moment de tancar?

Bé, la continuïtat familiar del negoci no existeix, les meves filles tenen altres feines i no poden compaginar-les amb els requeriments de ser al capdavant d’un negoci propi. I a mi m’ha arribat el moment de fer altres coses, tenir una mica de temps per a l’oci i dedicar-me a gaudir dels nets. És un canvi molt important, que emprenc amb ganes i il·lusió, i tot i que la nostàlgia de la botiga serà inevitable, cal entendre que és una etapa acabada.

Què vol dir als seus clients?

Vull agrair a tots els clients que han passat per la botiga, sense ells no haguéssim pogut estar 50 anys al peu del canó. Ells són els que m’han permès fer el que més m’agrada, que és ser darrere del taulell de la meva botiga, així que gràcies, de tot cor.

La fidelització es un premi per aquests 50 anys de Merceria Borràs? Com ho ha aconseguit?

I tant. Hem tingut clients fidels que venien de molt lluny, any rere any. I crec que ho hem aconseguit pel bon coneixement del mercat de la cotilleria obtingut a base d’anys d’experiència, d’estar atenta a les necessitats de les clientes i treballar molt per trobar el que més bé els els aniria. I perquè sempre els hem atès amb un somriure, i hem procurat que se sentissin ben atesos a casa nostra. Però sobretot, l’espurna de tot va ser l’empenta i el carisma de la Pepita, la meva mare. Ella va ser la nostra mestra, i sense ella, res d’això hauria estat possible.

asfasdgfasdgasdgsadgasdgasdgasdg

asdgfasdgasg

sdgasdgasdg