Tinder o l’èxit del màrqueting de referència

Si sabessis que qui t’agrada també està interessat en tu, faries “el primer pas” amb més seguretat? Aquesta és la pregunta que es van fer Sean Rad i Justin Mateen, els creadors de l’App Tinder.

Però aquest post no és sobre amor, sinó sobre l’estratègia de màrqueting que van seguir per superar els 50 milions d’usuaris.

Van començar convidant a les seves amistats per tenir un nombre mínim d’usuaris i dues de les seves amistats van fer “match”. Així doncs, ja tenien testimonis reals per demostrar que Tinder funcionava.

Un moviment simple però efectiu

Però l’estratègia real va arribar després. Van localitzar el seu públic objectiu: els universitaris. Persones joves que en un context nou necessitaven conèixer gent.

Per aquest motiu els creadors de Tinder van fer el següent: Buscaven el més popular de la universitat, aquest es descarregava Tinder i parlava de l’App a tots els seus coneguts. Gràcies al boca-orella, la resta d’estudiants es descarregaven l’App.

D’aquesta manera Tinder és una empresa que ha superat els 50 milions d’usuaris a tot el món sense grans inversions en publicitat.

Un clar exemple de l’èxit del màrqueting de referència que és més que una aplicació per trobar parella.

Permet xatejar -com una xarxa social- i concertar cites entre persones que es trien mutuament. Però també utilitza un algoritme que té en compte variables com la ubicació i les preferències dels usuaris per mostrar perfils més afins als seus gusts.

asfasdgfasdgasdgsadgasdgasdgasdg

asdgfasdgasg

sdgasdgasdg